Du kan flytta runt med ditt tangentbord
plus
minus
vänster
höger
Placera en nål på kartan för att påbörja en ny rapport
mellanslag
Tryck på mellanslag igen för att anpassa platsen
mellanslag
Påbörja
rapporten här
Flytta
rapporten hit
Tillbaka till samtliga rapporter

Väggren på nya 210'an är för smal.

Rapporterat av mobile i kategorin Vägar (Riksvägar/Trafikverket) av Krister Brus, 20:15, tisdag 2 juni 2026

Skickades till Trafikverket, mindre än en minut senare. FixaMinGata-ref: 52310.

Nya beläggningen på 210'an i riktning Västra Husby (men gäller hela nya beläggningen) har en väggren som är väldigt smal. Det finns dubbelt så mycket plats att belägga, men entreprenören har istället valt att kapa väggrenens bredd till hälften och gjort en hög kant istället. Oerhört slarvigt och helt livsfarligt även för bilar som kommer en bit ut i väggrenen. För cyklister, mopedister, och motorcyklister är det en dödsfälla. Kommer det att asfalteras ända ut eller är det nån annan åtgärd vi kan se fram emot?

RSS-flöde för uppdateringar till denna rapport Erhåll epost när uppdateringar ges till denna rapport

Ge en uppdatering

Observera att uppdateringar inte skickas till kommunen. Din information kommer endast användas i enlighet med vår integritetsskyddspolicy

Nästa: Berätta för oss om dig

Din uppdatering

Berätta för oss om dig

Har du ett lösenord för FixaMinGata Hylte?