Kontakta teamet

Du vill anmäla missbruk, personlig inforation, eller motsvarande i följande rapport:

Väggren på nya 210'an är för smal.

Rapporterat av Krister Brus, 20:15, tisdag 2 juni 2026

Nya beläggningen på 210'an i riktning Västra Husby (men gäller hela nya beläggningen) har en väggren som är väldigt smal. Det finns dubbelt så mycket plats att belägga, men entreprenören har istället valt att kapa väggrenens bredd till hälften och gjort en hög kant istället. Oerhört slarvigt och helt livsfarligt även för bilar som kommer en bit ut i väggrenen. För cyklister, mopedister, och motorcyklister är det en dödsfälla. Kommer det att asfalteras ända ut eller är det nån annan åtgärd vi kan se fram emot?

valfritt

Gillar du inte formulär?

Du kan kontakta teknisk support på info@fixamingata.se.