rapporten här Flytta
rapporten hit
Löst
Ingen spolning av ledning utfördes
Rapporterat av desktop i kategorin Vatten och avlopp, anonymt 17:09, torsdag 16 oktober 2025
Skickades till Hylte kommun, 1 minut senare. FixaMinGata-ref: 48538.
Modererad av Hylte kommun 10:49, fredag 17 oktober 2025
Ledningsspolningen gjordes i Unnaryd 13-15/16 oktober men spolposten i höjd med Tallstigen 9 spolades inte. Efter telefonisk anmälan på torsdag morgon hos VA medarbetare fick jag informationen att spolningen just på den spolposten var planerad natten mellan onsdag och torsdag. Jag fick en återkoppling omkring kl. 12 och hen försäkrade mig att efter samtal med ansvarige personal hos SVAPIPE att spolningen hade utförts. Jag skickade två bilder (14/10 och 16/10) från spolposten till VA medarbetaren vilka visar att locket är igenvuxit och täckt av löv. Trots att två personer senare kollade på spolposten fick jag ingen ytterligare återkoppling. Vet ej vad som kommer hände nu! Kan jag använda vatten som vanligt eller kommer det ske en spolning och framförallt när? Problemet är dessutom att redan 2024 utfördes ingen spolning på samma spolposten. Vi fick först anmäla det och även då blev det sagt att spolningen hade utförts. Och därför kommer jag att meddela jag igen att det saknas en markering för spolposten! Den fanns förr men den försvann för några år sedan! Ni måste lösa problemet!
Uppdateringar
-
Hej och tack för din felanmälan.
Ditt ärende skickas vidare till ansvarig handläggare på VA och Renhållning i Hylte kommun.
Hälsningar Kontaktcenter
Postat av Hylte kommun 10:47, fredag 17 oktober 2025
-
Fortfarande ingen spolning har utförts och jag har inte fått en återkoppling till min anmälan! Har redan skickat bilder till ansvarig VA-medarbetare men den hör inte av sig!
Postat anonymt 08:47, fredag 24 oktober 2025
-
Tack för ditt meddelande.
Vi kan bekräfta att spolposten vid Tallstigen 9 har blivit spolad under perioden 13–16 oktober enligt uppgifter från entreprenören.
Vi vill också förtydliga att spolposter inte behöver vara markerade. Vi använder interna kartunderlag och GPS för att hitta dem vid behov.
Det finns alltså ingen risk med att använda vattnet som vanligt, och ingen ytterligare spolning är planerad för tillfället.
Tillstånd ändrat till: Löst
Postat av Hylte kommun 15:57, torsdag 30 oktober 2025
Ge en uppdatering
Observera att uppdateringar inte skickas till kommunen. Din information kommer endast användas i enlighet med vår integritetsskyddspolicy